پودر سنگ چوشقان یکی از مهمترین پودرهای ساختمانی و صنعتی است که در حال حاضر در ایران تولید‌ می‌شود. تولید پودر سنگ جوشقان مراحل مختلفی دارد که در صورت  عدم دقت در هر یک از مراحل، ممکن است پودر سنگ جوشقان تولید شده دارای کیفیت مناسبی نباشد و با قیمت بسیار بالایی که مناسب با آن کیفیت نیست به فروش برسد.

کارخانه های بسیاری تولید کننده این محصول می باشند ولی تعداد انگشت شماری هستند که این محصول را به صورت با کیفیت و با قیمت مناسب نسبت به کیفیت آن ارائه می دهند. در این مطلب می‌خواهیم در مورد قیمت پودر سنگ جوشقان و عوامل مهم در قیمت گذاری آن صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

 

فروش پودر سنگ جوشقان

در کشورهای مختلف مخصوصا در ایران خرید و فروش پودر سنگ جوشقان به راحتی انجام می پذیرد. این ترتیبات دارای ویژگی های خاصی هستند و در فرایند تولید مصالح ساختمانی و در به‌ کارگیری در اجرای پروژه های ساختمانی هیچگونه مشکلی را ایجاد نمی کنند. همچنین میزان استفاده از این تولیدات محدودیتی ندارد و خریداران می توانند با دریافت قیمت های مناسب از این محصولات آنها را در حجم های بالای در اختیار گرفته و در تولید مصالح ساختمانی به کار گیرند. پودر سنگ جوشقان در گروه پودر سنگ های با کیفیت دسته بندی می شود که مواد اولیه آن که در واقع همان سنگ های معدنی می باشند که از  معادن به خصوص جوشقان در استان اصفهان استخراج می گردند. این محصولات دارای رنگ سفید و درخشان هستند و به واسطه داشتن مقاومت بالا در جلوگیری از ترک خوردگی بتن ها و سطوح سیمانی تاثیر بسیار زیادی دارند. در حال حاضر فروش پودر سنگ جوشقان در کیفیت های متفاوت توسط  مجموعه آروشا پودر در حال انجام می باشد و تمامی خریداران این محصولات می توانند با مراجعه به این مجموعه، خرید بهترین محصولات را تجربه نمایند.

با توجه به اینکه سنگ جوشقان سنگی متفاوت است و میزان تولید سنگ پودری آن نسبت به سایر انواع سنگ کمتر است و به دلیل خواص فیزیکی منحصر به فرد، این سنگ در منطقه ای که ارتفاع بالایی دارد استخراج می شود. یکی از دلایل بالاتر بودن قیمت پودر سنگ جوشقان نسبت به پودر سنگ‌هایی مانند آهک نیز در همین مورد است. اما این تغییر قیمت آنقدر نیست که هزینه زیادی را متوجه خریداران کند.

 

مصرف سنگ جوشقان

همانطور که گفتیم پودر سنگ جوشقان در واقع خاکستر آتشفشانی مرمر با رگه های آهکی است. چون جنس این سنگ از آهک است، بهتر است آن را در مناطقی که در معرض رطوبت هستند قرار ندهید. این نوع سنگ برخلاف سنگ پودری و فلس، برای نمای بیرونی خانه مناسب نیست و بیشتر برای فضای داخلی خانه استفاده می شود.

علاوه بر این، از این سنگ برای کف ساختمان استفاده نمی شود. این محصول اغلب برای ساخت دیوارهای داخلی مانند دیوار گاراژ، دیوار پله، محوطه سازی، نمای عقب و غیره استفاده می شود. سنگ های گرانوله برای هضم غذای حیوانات، سیلو و شن استفاده می شود. ضمناً از این نوع سنگ در ساخت نما و محوطه سازی در هنگام خرد شدن سنگ استفاده می شود. علاوه بر این، پودر این سنگ نیز کاربردهای زیادی دارد. مجسمه سازی، طراحی، نما، سنگ و غیره برخی از مهمترین کاربردهای پودر هستند.

یکی از مهم ترین مکان های استفاده از این نوع سنگ برج آزادی .واقع در میدان آزادی است.

 

کاربردهای پودر سنگ جوشقان

این سنگ براق دارای چندین مزیت از جمله رنگ سفید و حالت یک دست، استحکام بالا و ترکیب پذیری خوب است. این مواد آن را در صنایع مختلف مانند مصالح ساختمانی، پوشش، کنده کاری، تهیه انواع چسب کاشی، ایجاد سنگ های تزئینی یا گچ کاری در مکان های بارانی مفید می کند.

پودر سنگ صیقلی نیز به عنوان افزودنی در بتن استفاده می شود. زیرا علاوه بر کاهش هزینه بتن، مقاومت آن را افزایش داده و خطر ترک خوردگی را کاهش می دهد. با سیمان سفید و دوغاب و روکش و کاشی کاری و سرامیک کاری در حمام و سرویس بهداشتی ترکیب شده است. همچنین از پودر سنگ می‌توان در پاشیدن در قیرگونی، خوراک دام و سندبلاست استفاده می شود.